FAQ

Ako bude moja objednávka doručená?
Lampemesteren.skdodáva všetky položky s GLS, DPD, UPS, DSV. Môžete si vybrať, či si objednávku necháte doručiť do odberného miesta GLS, DPD, UPS, DSV alebo priamo k vám domov. Doručenie zvyčajne trvá 1–3 pracovné dni. V mnohých prípadoch bude vaša objednávka odoslaná v ten istý deň, keď ju zadáte.
Aké mám možnosti doručenia?
Všetky nákupy nad 99 € je možné voliteľne doručiť do odberného miesta GLS, s výnimkou prepravných položiek.
Ako dlho trvá doručenie s Lampemesteren?
Štandardné doručenie trvá 1–3 pracovné dni. Upozorňujeme, že doručenie dizajnových žiaroviek môže trvať až 3 týždne.
Môže byť moja objednávka doručená na inú adresu, ako je fakturačná adresa?
Áno, je to možné. Stačí zadať preferovanú doručovaciu adresu počas procesu platby – môže sa líšiť od fakturačnej adresy.
Môžem zmeniť adresu doručenia?
Doručovaciu adresu môžete zmeniť iba v prípade, že váš balík ešte nebol vyúčtovaný. Ak chcete požiadať o zmenu, kontaktujte náš tím zákazníckych služieb. Po vyúčtovaní balíka už nie je možné zmeniť adresu.
Čo môžem urobiť, ak môj balík neprišiel?
Ak ste balík nedostali do 10 pracovných dní od prijatia potvrdenia o odoslaní, kontaktujte náš zákaznícky servis. Skontrolujeme stav vašej zásielky a v niektorých prípadoch môžeme zásielku sledovať. Môžete nám poslať e-mail na info@lampemesteren.sk alebo nám zavolať na číslo +421 258 419 026.
Kde je potvrdenie mojej objednávky?
Potvrdenie objednávky dostanete do niekoľkých hodín po zadaní objednávky na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli. Ak ste nedostali potvrdenie, skontrolujte priečinok so spamom. Náš zákaznícky servis vám rád odpovie na všetky vaše otázky.
Ako môžem nakupovať?
Ak chcete zadať objednávku online, postupujte nasledovne:
- Kliknite na tlačidlo "Pridať do košíka" na stránke produktu.
- Svoj osobný nákupný košík môžete vyvolať pomocou ikony nákupného košíka v pravom hornom rohu.
- V nasledujúcom texte máte možnosť dokončiť objednávku prostredníctvom PayPal Express alebo bežným procesom objednávania.
- Dokončite objednávku kliknutím na tlačidlo "Pokračovať k pokladni".
- Potvrdenie o prijatí objednávky dostanete zvyčajne do niekoľkých minút, najneskôr do 24 hodín.
Ako vložím zľavový kód?
Zadajte kód do poľa na zadanie zľavového kódu priamo v nákupnom košíku a kliknite na "Použiť".
Poznámka: Pri zadávaní kódu dbajte na to, aby ste pri kopírovaní kódu poukazu nekopírovali žiadne medzery a že pri zadávaní kódu rozlišujete veľké a malé písmená.
Poukaz môžete tiež znova odstrániť kliknutím na tlačidlo "X" vedľa poľa na zadávanie poukážky.
Dôležité: Pred použitím skontrolujte platnosť kódu poukážky a podmienky poukážky, ako je minimálna kúpna cena (= hodnota tovaru, ktorý si skutočne ponechal a zaplatil), príslušná kategória, vylúčení výrobcovia atď.
Môžem si objednať e-mailom alebo faxom?
Nie, nemáme. Z bezpečnostných dôvodov neprijímame objednávky e-mailom ani faxom. Môžete zavolať na zákaznícky servis na čísle +421 258 419 026, ktorý vás prevedie internetovým obchodom a pomôže vám pridať položky do nákupného košíka, ale musíte sa aktívne zúčastniť nákupného procesu.
Ako môžem zmeniť svoju objednávku?
Kladieme veľký dôraz na rýchle vyhotovenie vašej objednávky. Z tohto dôvodu zvyčajne nie je možné vykonať zmeny (napr. na dodacej adrese alebo pridaním produktov) v existujúcej objednávke po dokončení objednávky.
Ako dostanem faktúru?
Faktúru dostanete po odoslaní objednávky na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli pri zadávaní objednávky.
Kedy sa mi po zakúpení položky odpíše suma z bankového účtu?
Inkaso závisí od zvoleného spôsobu platby. Ak zaplatíte napríklad cez PayPal, suma bude odpísaná okamžite. Ak platíte kreditnou kartou, suma bude pripísaná na váš účet pri doručení alebo najneskôr po 28 dňoch.
Ako môžem zaplatiť?
V pokladni si môžete pohodlne vybrať medzi rôznymi spôsobmi platby.
Ako môžem vrátiť položku, s ktorou nie som spokojný?
Áno, položku môžete vrátiť až do 50 dní od prijatia a získať späť cenu položky bez nákladov na dopravu. Nákup nemôžete zrušiť odmietnutím prevzatia položky bez toho, aby ste nás o tom informovali. Ak ste nákup zrušili, vrátenie si zaplatíte sami. Ak vec stratila hodnotu, pretože ste ju použili iným spôsobom, ako bolo potrebné na určenie povahy, vlastností a fungovania veci, môžete získať späť len časť kúpnej ceny.
Ak spotrebiteľ nakladá s tovarom nad rámec toho, čo je bežne povolené v obchode, a hodnota tovaru sa zníži, spoločnosť Lampemesteren.sk je oprávnená odpočítať toto zníženie hodnoty od vrátenej sumy. Zníženie hodnoty sa vypočíta ako rozdiel medzi predajnou cenou výrobku a trhovou cenou výrobku pri predaji po vrátení. V niektorých prípadoch už tovar nemá žiadnu hodnotu kvôli používaniu. V týchto prípadoch nemáte nárok na vrátenie peňazí. Obaly môžu zohrávať úlohu pri strate hodnoty.
Ak obal otvoríte, poškodíte alebo stratíte, môže to predstavovať stratu hodnoty.
Ak balenie ovplyvňuje hodnotu položky pri ďalšom predaji, je potrebné odpočítať náklady na nové balenie.
Koľko peňazí dostanem späť ako náhradu?
Ak využijete svoje právo na odstúpenie od zmluvy, budete musieť náklady na spiatočnú dopravu zaplatiť sami. Ak podáte oprávnenú reklamáciu, spoločnosť Lampemesteren.sk vám vráti plnú cenu tovaru vrátane nákladov na dopravu. Ak sa vrátenie peňazí uskutoční bankovým prevodom, môže to trvať až 30 dní.
Ako môžem inzerovať?
Ak potrebujete podať sťažnosť na svoj výrobok, použite odkaz, ktorý ste od nás dostali pri objednávke. Tu môžete vytvoriť sťažnosť a budete prevedení niektorými krokmi. Po prijatí vašej sťažnosti ju náš zákaznícky servis spracuje a čo najskôr dostanete spätnú väzbu k vašej sťažnosti.
Čo ak je obal pri prevzatí výrobku poškodený?
Pri preberaní tovaru nezabudnite skontrolovať, či nie je viditeľne poškodený. Ak je obal poškodený alebo má iné viditeľné známky poškodenia, mali by ste potvrdiť prevzatie s výhradou poškodenia obsahu alebo úplne odmietnuť prevzatie tovaru a nechať ho odviezť vodičovi.
Ako môžem zistiť, či výrobok spĺňa nové pravidlá označovania energetickými štítkami?
Ak chcete zistiť, či výrobok spĺňa nové pravidlá označovania energetickými štítkami, postupujte takto:
- Skontrolujte, či má výrobok nový energetický štítok, na ktorom je uvedená trieda energetickej účinnosti od A po G a ďalšie informácie o vlastnostiach výrobku.
- Skenovaním QR kódu na štítku pomocou smartfónu získate prístup k európskej registrácii výrobkov pre energetické štítkovanie (EPREL), kde nájdete podrobné informácie o spotrebe energie výrobku, svetelnom toku, teplote farieb, type žiarovky a úrovni hluku.
- porovnajte energetickú účinnosť výrobku v lumenoch na watt s novou triedou energetickej účinnosti pre svetelný tok výrobku. Svetelný tok je mierou svetelného toku, t. j. koľko svetla výrobok vyžaruje. Watt je miera výkonu, t. j. koľko energie výrobok spotrebuje.
- Upozorňujeme, že nové pravidlá označovania energetickými štítkami sa vzťahujú na všetky svetelné zdroje, ako sú žiarovky alebo LED moduly/lampy, ako aj na riadiace jednotky potrebné na pripojenie svetelných zdrojov k elektrickej sieti. Staré pravidlá označovania energetickými štítkami sa vzťahujú len na žiarovky a LED svietidlá.
Ako prekonvertovať staré energetické štítky na nové?
Nie je také jednoduché prepočítať staré energetické štítky na nové, pretože používajú iné merné jednotky a stupnice, ale na prepočet starých energetických štítkov na nové potrebujete poznať svetelný tok a výkon výrobku. Tieto informácie nájdete na obale výrobku, na starom energetickom štítku alebo na stránke EPREL. Potrebujete tiež poznať novú triedu energetickej účinnosti svetelného toku výrobku, ktorú nájdete na novom energetickom štítku alebo v tejto tabuľke.
- Keď máte k dispozícii svetelný tok a výkon výrobku, môžete vypočítať energetickú účinnosť výrobku v lumenoch na watt vydelením svetelného toku výkonom. Napríklad, ak má výrobok svetelný tok 800 lúmenov a výkon 10 wattov, jeho energetická účinnosť je 800/10 = 80 lúmenov na watt.
- Potom môžete porovnať energetickú účinnosť výrobku s novou triedou energetickej účinnosti pre svetelný tok výrobku. Napríklad, ak má výrobok svetelný tok 800 lúmenov, musí mať energetickú účinnosť aspoň 210 lúmenov na watt, aby patril do triedy A, od 120 do 210 lúmenov na watt, aby patril do triedy B atď.
- Takto môžete zistiť, aký nový energetický štítok by mal výrobok mať, ak poznáte len starý štítok. Mali by ste si však uvedomiť, že nové energetické štítky poskytujú aj ďalšie informácie o vlastnostiach výrobku, ako je teplota farieb, typ objímky a úroveň hluku, ktoré na starých energetických štítkoch nenájdete.
Aký je rozdiel medzi starým a novým energetickým štítkom na rok 2023?
Staré štítky používali stupnicu od A++ (najúčinnejší) po E (najmenej účinný), ktorá bola založená na spotrebe energie výrobku v kWh za 1000 hodín. Nové štítky používajú stupnicu od A (najúčinnejší) po G (najmenej účinný), ktorá je založená na energetickej účinnosti výrobku v lumenoch na watt2. Svetelný tok je mierou svetelného toku, t. j. koľko svetla výrobok vyžaruje. Watt je miera výkonu, t. j. koľko energie výrobok spotrebuje.
Nové štítky poskytujú aj viac informácií o svetelnom toku výrobku, teplote farieb, type pätice a spotrebe energie. Teplota farby je mierou farby svetelného zdroja, ktorá môže byť teplá (načervenalá), neutrálna (biela) alebo studená (modrastá). Typ objímky je časť výrobku, ktorá sa montuje do lampy alebo svietidla.
Na nových štítkoch je uvedený QR kód, ktorý môžete naskenovať smartfónom a získať tak prístup k európskej registrácii výrobkov pre energetické štítkovanie (EPREL), kde nájdete podrobné informácie o všetkých modeloch na európskom trhu.
Nové štítky sa vzťahujú na všetky svetelné zdroje, ako sú žiarovky alebo LED moduly/lampy, ako aj na ovládacie zariadenia potrebné na pripojenie svetelných zdrojov k elektrickej sieti. Staré označovanie sa vzťahuje len na žiarovky a LED svietidlá.